
Warsztaty strategiczne
Chcesz, żeby wszyscy byli „na tej samej stronie” w sposobie rozumienia marki?
Zbierz ich razem i sprowokuj dyskusję.
Dla kogo?
Warsztaty szczególnie dobrze sprawdzają się w markach, które mają nieoczywistą ofertę – ponieważ tam łatwo o niespójność oraz brak klarownego i wyrazistego przekazu.
W warsztatach powinne uczestniczyć osoby, które mają największy wpływ na funkcjonowanie i postrzeganie marki (wewnątrz i na zewnątrz), czyli:
- zarząd i właściciele
- marketing
- sprzedaż
- obsługa klienta
- hr
kiedy warto?
Warsztaty otwierają proces budowania strategii marki, więc są idealnym sposobem na rozpoczęcie działań – zarówno w przypadku budowania nowej marki, jak i rebrandingu.
Warto to zrobić szczególnie wtedy, gdy macie poczucie, że:
- brakuje odpowiedzi na kluczowe pytania dotyczące esencji i tożsamości marki
- istnieje rozjazd w sposobie myślenia pomiędzy poszczególnymi działami
- marka pogubiła się w swoich działaniach i warto zrewidować jej założenia
przykładowy program
Warsztat dwudniowy: 4 filary marki
Forma
Warsztaty składają się z wprowadzającej części teoretycznej, pracy w grupach oraz moderowanej dyskusji, podczas której dochodzi do zderzenia informacji i poglądów.
Program
Podczas tego warsztatu przepracowujemy cztery kluczowe elementy – 4P marki – czyli jej obietnicę korzyści, system wartości, osobowość oraz pozycjonowanie.
Positioning
Jak chcemy być postrzegani?
Określamy pozycjonowanie marki w oparciu o matrycę 4 strategii pozycjonowania.
Promise
Komu i jaką korzyść obiecujemy?
Wybieramy model dostarczania korzyści w oparciu o matrycę 9 typów marek.
Purpose
Co jest dla nas ważne, jako organizacji?
Definiujemy sens istnienia firmy oraz wartości, które ją napędzają.
Personality
Jaką relację z odbiorcami budujemy?
Określamy cechy osobowości, które przekładają się na styl komunikacji marki.
Koszt
Na finalną wycenę najmocniej wpływa lokalizacja oraz wielkości grupy warsztatowej.
Koszt warsztatów dla średniej firmy w dużym mieście zazwyczaj mieścić się w przedziale 5000-7000 zł netto.
Czas
Preferowana forma to 2-dniowe warsztaty (2 x 6 godzin) twarzą w twarz, zorganizowane w waszej firmie.
Możliwa jest forma online, wtedy dzielimy warsztaty na 4 spotkania po 3 godziny.
PIERWSZY KROK
Najważniejszym etapem organizacji warsztatów jest wyznaczenie uczestników, czyli zespołu roboczego.
Dobór odpowiednich osób może przesądzić o sukcesie całego zamieszania. Oczywiście pomagam taki zespół wyznaczyć.
Drugim wyzwaniem bywa znalezienie terminu, który pozwoli na dostępność tych osób w wymaganym wymiarze czasu.
Pozostałe elementy to już formalności związane z lokalizacją (najlepiej wyciągnąć ludzi poza mury firmy) oraz cateringiem.
Efekt końcowy
Namacalnym efektem warsztatów jest raport, który otrzymujecie w ciągu tygodnia od ich zakończenia.
Raport zbiera kluczowe informacje, które zostały wypracowane podczas warsztatów, dzieląc je na:
- Wnioski – kluczowe ustalenia i wypracowane rozwiązania
- Wyzwania – problemy wymagające rozwiązania lub szczególnej uwagi
- Wskazówki – podpowiedzi działań, które należy wdrożyć