Warsztaty

 

Chcesz, żeby wszyscy byli „na tej samej stronie” w sposobie rozumienia marki?

Zbierz ich w jednym pokoju i sprowokuj merytoryczną dyskusję.

Dla kogo?

Warsztaty szczególnie dobrze sprawdzają się w markach, które mają nieoczywistą ofertę – ponieważ tam łatwo o niespójność oraz brak klarownego i wyrazistego przekazu.

W warsztatach powinne uczestniczyć osoby, które mają największy wpływ na funkcjonowanie i postrzeganie marki (wewnątrz i na zewnątrz), czyli:

  • zarząd i właściciele
  • marketing
  • sprzedaż
  • obsługa klienta
  • hr

kiedy warto?

Warsztaty otwierają proces budowania strategii marki, więc są idealnym sposobem na rozpoczęcie działań – zarówno w przypadku budowania nowej marki, jak i rebrandingu.

Ale nigdy nie jest za późno, żeby je przeprowadzić – właściwie każdy moment jest dobry. Warto to zrobić szczególnie wtedy, gdy macie poczucie, że:

  • brakuje odpowiedzi na kluczowe pytania odnośnie esencji i tożsamości marki
  • istnieje rozjazd w sposobie myślenia pomiędzy poszczególnymi działami (np. marketingu i sprzedaży)
  • marka pogubiła się w swoich działaniach i warto zrewidować jej fundament
  • w zespole brakuje ducha marki

przykładowy program

Warsztat dwudniowy: 4 filary marki

Forma

Warsztaty składają się z wprowadzającej części teoretycznej, pracy w grupach oraz moderowanej dyskusji, podczas której dochodzi do zderzenia informacji i poglądów.

Program

Podczas tego warsztatu przepracowujemy cztery kluczowe elementy – 4P marki – czyli jej obietnicę korzyści, system wartości, osobowość oraz pozycjonowanie.

Positioning

Jak chcemy być postrzegani?

Określamy pozycjonowanie marki w oparciu o matrycę 4 strategii pozycjonowania.

Promise

Komu i jaką korzyść obiecujemy?

Wybieramy model dostarczania korzyści w oparciu o matrycę 9 typów marek.

Purpose

Co jest dla nas ważne, jako organizacji?

Definiujemy sens istnienia firmy oraz wartości, które ją napędzają.

Personality

Jaką relację z odbiorcami budujemy?

Określamy cechy osobowości, które przekładają się na styl komunikacji marki.

Koszt

Na finalną wycenę najmocniej wpływa lokalizacja oraz wielkości grupy warsztatowej.

Koszt warsztatów dla średniej firmy w dużym mieście zazwyczaj mieścić się w przedziale 5000-7000 zł netto.

Czas

Preferowana forma to 2-dniowe warsztaty (2 x 6 godzin) twarzą w twarz zorganizowane w waszej firmie.

Możliwa jest forma online, wtedy dzielimy warsztaty na 4 spotkania po 3 godziny.

PIERWSZY KROK

Najważniejszym etapem organiacji warsztatów jest wyznaczenie uczestników, czyli zespołu roboczego.

Dobór odpowiednich osób może przesądzić o sukcesie całego zamieszania. Oczywiście pomagam taki zespół wyznaczyć.

Drugim wyzwaniem bywa znalezienie terminu, który pozwoli na dostępność tych osób w wymaganym wymiarze czasu.

Pozostałe elementy to już formalności związane z lokalizacją (najlepiej wyciągnąć ludzi poza mury firmy) oraz cateringiem.

Efekt końcowy

Namacalnym efektem warsztatów jest raport, który otrzymujecie w ciągu tygodnia od ich zakończenia.

Raport zbiera kluczowe informacje, które zostały wypracowane podczas warsztatów, dzieląc je na:

  • Wnioski – kluczowe ustalenia i wypracowane rozwiązania
  • Wyzwania – problemy wymagające rozwiązania lub szczególnej uwagi
  • Wskazówki – podpowiedzi odnośnie działań, które należy wdrożyć

Sprawdź, czy mogę pomóc twojej firmie!

Wyślij szybką wiadomość

    Zadzwoń

    +48 664-785-252

    Napisz maila

    maciej@sznitowski.pl