Pobierz eBooka i zacznij działać

Przygotowałem dla Ciebie 20 stron wypełnionych konkretami na temat tego, jakie funkcje spełnia rdzeń marki, jakie cechy powinien mieć oraz najważniejsze – jak go poprawnie zdefiniować.

Przeprowadzę Cię przez 6 poziomów, na których można szukać rdzenia marki.


Pobierz bezpłatny eBook i zacznij budować solidną markę swojego biznesu. Wystarczy, że podasz maila, na którego mam Ci wysłać PDFa.

Rdzeń marki – najważniejszy element brandingu

Każda marka ma jakiś rdzeń, powstaje on w naturalny sposób. Ale jak ze wszystkim w marketingu i brandingu «jakiś» to zdecydowanie za mało.

Jeśli jest on nieprecyzyjny i nieatrakcyjny, to nie da się wokół niego zbudować silnej marki. To znaczy da się, ale będzie to okupione dużo większymi wydatkami na działania marketingowe.


Emocjonalny rdzeń marki stanowi główne skojarzenie, wokół którego Twoja marka obudowuje się w głowach konsumentów.

To element, który wpływa na pozycjonowanie marki. Na jego podstawie zostanie zbudowana propozycja wartości marki, która będzie Cię wyróżniać na tle konkurencji. Rdzeń to główny składnik kluczowych komunikatów marki – jej oferty, obietnicy i opowieści. Zdeterminuje on osobowość Twojej marki, a ona przełoży się na styl komunikacji oraz stylistykę, czyli wygląd marki.

Wszystko, co istotne w budowaniu marki, odwołuje się do tego jednego elementu – rdzenia. Warto go dobrze przemyśleć.